000 | 04204naa a2200253 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 1906 | ||
003 | CY-NiPEI | ||
005 | 20230930062701.0 | ||
008 | 150604s cy u gred | ||
040 |
_bgre _aCY-NiPEI |
||
040 |
_aXX-XxUND _cΒιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου |
||
100 | 1 |
_aΧριστοφόρου, Ελένη _4aut _930289 |
|
245 | 1 | 0 |
_aΕίναι δυνατή η εισαγωγή της έννοιας της μεταβλητής στο Δημοτικό Σχολείο με τη βοήθεια των μοτίβων; / _cΕλένη Χριστοφόρου, Μαριλένα Χρυστοστόμου, Αθανάσιος Γαγάτσης. |
300 |
_aσ. 315-330 : _bπίν. ; _c24 εκ. |
||
504 | _aΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές (σ. 329-330). | ||
520 | _aΣκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της αξιοποίησης των έργων μοτίβων για την εισαγωγή της έννοιας της μεταβλητής στο Δημοτικό σχολείο. Για την επίτευξη του πιο πάνω σκοπού χορηγήθηκε δοκίμιο σε 199 μαθητές Στ΄ Δημοτικού, ώστε να διερευνηθούν πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα, αποτελέσματα των οποίων παρουσιάζονται πιο κάτω. Η αρχική αναπαράσταση φάνηκε να επηρεάζει την επίδοση των μαθητών κυρίως στα σύνθετα μοτίβα για την εύρεση του γενικού κανόνα, φανερώνοντας ακόμη πως οι μαθητές αντιμετώπισαν με μεγαλύτερη δυσκολία τη συμβολική μορφή αναπαράστασης και με μικρότερη την εικονική, ενώ η λεκτική αποτέλεσε την πλεόν εύκολη. Επίσης εμφανής ήταν η ικανότητα των μαθητών για την επιτυχή γενίκευση απλών και σύνθετων μοτίβων, με τη χρήση διαφορετικών γραμμάτων και η μεγαλύτερη δυσκολία τους στο χειρισμό αλγεβρικών εκφράσεων στη θέση της μεταβλητής. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως οι μαθητές που δεν έχουν καμιά αντίληψη της έννοιας της μεταβλητής, ακολουθούν μια αριθμητική προσέγγιση σε όλα τα έργα μοτίβων, ανεξαρτήτως της αρχικής μορφής αναπαράστασης και της πολυπλοκότητας δομής των μοτίβων. Η διατήρηση της προσέγγισης ανεξαρτήτως αναπαράστασης και δομής, εντοπίστηκε και για τους μαθητές που ακολούθησαν μια αλγεβρική προσέγγιση, σε μικρότερο όμως βαθμό. Τέλος, παρατηρήθηκε η αδυναμία κάποιων μαθητών να διατυπώσουν αλγεβρικά τη γενίκευση σύνθετων μοτίβων, εξαιτίας της προσκόλλησής τους στη διαφορά των διαδοχικών τιμών μια μεταβλητής και όχι στην έυρεση μιας συναρτησιακής σχέσης μεταξύ των δύο μεταβλητών. | ||
650 | 7 |
_aΜαθηματικά _xΣπουδή και διδασκαλία _xΣυνέδρια _2 _925394 |
|
650 | 4 |
_aΜεταβλητές (Μαθηματικά) _925758 |
|
700 | 1 |
_aΧρυσοστόμου, Μαριλένα _4asn _930320 |
|
700 | 1 |
_aΓαγάτσης, Αθανάσιος, _d1950- _4asn _9119814 |
|
710 | 2 | 0 |
_aΚυπριακή Μαθηματική Εταιρεία (ΚΥ.Μ.Ε.) _4pbl _974142 |
773 | 0 | _t10ο Παγκύπριο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας | |
942 |
_2ddc _cAR |
||
999 |
_c1897 _d1897 |