000 04204naa a2200253 a 4500
001 1906
003 CY-NiPEI
005 20230930062701.0
008 150604s cy u gred
040 _bgre
_aCY-NiPEI
040 _aXX-XxUND
_cΒιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
100 1 _aΧριστοφόρου, Ελένη
_4aut
_930289
245 1 0 _aΕίναι δυνατή η εισαγωγή της έννοιας της μεταβλητής στο Δημοτικό Σχολείο με τη βοήθεια των μοτίβων; /
_cΕλένη Χριστοφόρου, Μαριλένα Χρυστοστόμου, Αθανάσιος Γαγάτσης.
300 _aσ. 315-330 :
_bπίν. ;
_c24 εκ.
504 _aΠεριέχει βιβλιογραφικές παραπομπές (σ. 329-330).
520 _aΣκοπό της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της αξιοποίησης των έργων μοτίβων για την εισαγωγή της έννοιας της μεταβλητής στο Δημοτικό σχολείο. Για την επίτευξη του πιο πάνω σκοπού χορηγήθηκε δοκίμιο σε 199 μαθητές Στ΄ Δημοτικού, ώστε να διερευνηθούν πέντε συγκεκριμένα ερωτήματα, αποτελέσματα των οποίων παρουσιάζονται πιο κάτω. Η αρχική αναπαράσταση φάνηκε να επηρεάζει την επίδοση των μαθητών κυρίως στα σύνθετα μοτίβα για την εύρεση του γενικού κανόνα, φανερώνοντας ακόμη πως οι μαθητές αντιμετώπισαν με μεγαλύτερη δυσκολία τη συμβολική μορφή αναπαράστασης και με μικρότερη την εικονική, ενώ η λεκτική αποτέλεσε την πλεόν εύκολη. Επίσης εμφανής ήταν η ικανότητα των μαθητών για την επιτυχή γενίκευση απλών και σύνθετων μοτίβων, με τη χρήση διαφορετικών γραμμάτων και η μεγαλύτερη δυσκολία τους στο χειρισμό αλγεβρικών εκφράσεων στη θέση της μεταβλητής. Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε πως οι μαθητές που δεν έχουν καμιά αντίληψη της έννοιας της μεταβλητής, ακολουθούν μια αριθμητική προσέγγιση σε όλα τα έργα μοτίβων, ανεξαρτήτως της αρχικής μορφής αναπαράστασης και της πολυπλοκότητας δομής των μοτίβων. Η διατήρηση της προσέγγισης ανεξαρτήτως αναπαράστασης και δομής, εντοπίστηκε και για τους μαθητές που ακολούθησαν μια αλγεβρική προσέγγιση, σε μικρότερο όμως βαθμό. Τέλος, παρατηρήθηκε η αδυναμία κάποιων μαθητών να διατυπώσουν αλγεβρικά τη γενίκευση σύνθετων μοτίβων, εξαιτίας της προσκόλλησής τους στη διαφορά των διαδοχικών τιμών μια μεταβλητής και όχι στην έυρεση μιας συναρτησιακής σχέσης μεταξύ των δύο μεταβλητών.
650 7 _aΜαθηματικά
_xΣπουδή και διδασκαλία
_xΣυνέδρια
_2
_925394
650 4 _aΜεταβλητές (Μαθηματικά)
_925758
700 1 _aΧρυσοστόμου, Μαριλένα
_4asn
_930320
700 1 _aΓαγάτσης, Αθανάσιος,
_d1950-
_4asn
_9119814
710 2 0 _aΚυπριακή Μαθηματική Εταιρεία (ΚΥ.Μ.Ε.)
_4pbl
_974142
773 0 _t10ο Παγκύπριο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας
942 _2ddc
_cAR
999 _c1897
_d1897