000 | 05541naa a2200373 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 100704 | ||
003 | CY-NiDAL | ||
005 | 20250414160437.0 | ||
008 | 080327s1997 cy f engd | ||
040 |
_beng _aCY-NiDAL |
||
040 |
_aXX-XxUND _cΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ |
||
082 | 7 | _a939.37 | |
100 | 1 |
_aΜπαξεβάνη, Εύη _4aut _9185835 |
|
110 | _bΤμήμα Αρχαιοτήτων. | ||
245 | 1 | 5 |
_aFrom the settlement to cemetery burial : _bthe ideology of death in the Early Bronze Age societies of Cyprus and Crete / _cEvi Baxevani. |
260 |
_aNicosia: _bDepartment of Antiquities, _c1997. |
||
300 |
_ap. 57-69 : _c28 cm. |
||
500 | _aIncludes summary in Greek language (p. 69). | ||
504 | _aIncludes bibliographical references (p. 67-68). | ||
520 | _aΟ στόχος της ανακοίνωσης αυτής είναι να παρουσιάσει την κοινωνική διαφοροποίηση που εκδηλώνεται στους χώρους ταφής της Κύπρου και της Κρήτης στη μετάβαση από την 4η προς την 3η χιλιετηρίδα π.Χ. Η διαφοροποίηση που παρατηρείται στην εκτέλεση των ταφικών προγραμμάτων μαρτυρά σημαντικές αλλαγές στην ιδιολογία των πρώιμων Κυπριακών και Κρητικών κοινοτήτων και τον προσιορισμό του ''κόσμου των νεκρών'' ως χώρου όπου οι κοινωνικοί ανταγωνισμοί εκφράζονται κατεξοχήν μέσω του συμβολισμού. Τα πρότυπα με τα οποία εκδηλώνεται η ιδεολογία του θανάτου στα δύο νησιά μαρτυρούν την αποχώρηση από την ιδεολογία της ομοιογένειας και την σχετικής κοινωνικής ισότητας της Νεολιθικής περιόδου και την είσοδο σε μια νέα εποχή όπου η ανάπτυξη της κοινωνικής ιεράρχησης και η εκδήλωση της ανομοιογένειας αλλάζει τις κοινωνικές ισορροπίες.. Το νέο στοιχείο που παρατηρείται είναι η έκφραση της κοινωνικής διαφοροποίησης με βάση οικονομικά, πλέον κριτήρια, σε αντίθεση με τη Νεολιθική περίοδο όπου η ηλικία και το φύλλο αποτελούσαν τις μόνες μεταβλητές αυτής της διαφοροποίησης. Ο συμβολικός χαρακτήρας των ταφικών πρακτικών απαιτεί μια ερμηνευτική προσέγγιση της ιδεολογίας του θανάτου στις προιστορικές κοινωνίες των δύο νησιών. Ο άμεσος συσχετισμός μεταξύ της οικονομικής, τεχνολογικής και κοινωνικής εξέλιξης υπαγορεύει τον κώδικα των ταφικών πρακτικών που έχει αναγνωριστεί ευρέως από την ταφική αρχαιολογία. Για το λόγο αυτό, τα έθιμα ταφής θεωρήθηκαν ανέκαθεν ως ο χώρος όπου για πρώτη φορά εκδηλώθηκαν οι κοινωνικές ανισότητες. Παρόμοια φαινόμενα έχουν μελετηθεί και σε άλλες περιοχές του κόσμου στη μετάβαση από την 4η προς την 3η χιλιετηρίδα π.Χ., ειδικότερα στη Βόρεια Ν.Α. Ευρώπη (π.χ. Σκανδιναβία, Ουγγαρία, Βουλγαρία) και στην Εγγύς Ανατολή (π.χ. Συρία-Παλαιστίνη). Και στην περίπτωση της Κύπρου και της Κρήτης, η ιδεολογία του θανάτου καθορίστηκε από συγκεκριμένες κοινωνικοπολιτικές εξελήξεις και υπαγόρευσε συγκεκριμένα πρότυπα ταφής. | ||
650 | 4 |
_aΑρχαιότητες _9183564 |
|
650 | 4 |
_aΑρχαιολογία _xΣυνέδρια _9183535 |
|
650 | 4 |
_aΤαφή _9186767 |
|
650 | 4 |
_aΤάφοι _9186769 |
|
650 | 4 |
_aΉθη και έθιμα _xΤαφή _yΠρώιμη Εποχή του Χαλκού _9184603 |
|
650 | 4 |
_aΝεκροπόλεις _zΚύπρος _9185949 |
|
650 | 4 |
_aΝεκροπόλεις _zΚρήτη _9185948 |
|
651 | 4 |
_aΕλλάδα _xΑρχαιότητες _9184309 |
|
651 | 4 |
_aΚρήτη _xΑρχαιότητες _9185175 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΙστορία, Αρχαία _yΠρώιμη Εποχή του Χαλκού _9185300 |
|
710 | 0 |
_aΚύπρος _bΥπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων _4pbl _9185386 |
|
773 | 0 | _tΠρακτικά του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου Η Κύπρος και το Αιγαίο στην Αρχαιότητα | |
942 |
_2ddc _cAR |
||
999 |
_c100704 _d100704 |