000 | 05330naa a2200361 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 100570 | ||
003 | CY-NiDAL | ||
005 | 20250414160434.0 | ||
008 | 080211s2007 cy f engd | ||
040 |
_beng _aCY-NiDAL |
||
040 |
_aXX-XxUND _cΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ |
||
041 | 0 |
_aenggre _agre |
|
082 | 7 | _a733.3 | |
084 | _aD.III.203. | ||
100 | 1 |
_aErath-Koiner, Gabriele _4aut _9177962 |
|
110 | _bΤμήμα Αρχαιοτήτων. | ||
245 | 1 | 3 |
_aOn the way to Hellenism : _blate Classical and early Hellenistic portraits from Cyrpus / _cGabriele Erath-Koiner. |
246 | 1 | _aΚαθοδόν προς τον Ελληνισμό | |
260 |
_aNicosia: _bDepartment of Antiquities, _c2007. |
||
300 |
_ap. 201-217 : _bill., photo. ; _c28 cm. |
||
500 | _aIncludes summary in Greek language (p. 217). | ||
504 | _aΙncludes bibliographical references. | ||
520 | _aΑρχικά, παρουσιάζεται μια γυναικεία κεφαλή με κάλαθο, μεγαλύτερη, η οποία βρίσκεται απο το φυσικό μέγεθος στις συλλογές του Steiermarkisches Landesmuseum στην Graz. Η κεφαλή του 4ου αιώνα φέρει κάλαθο με πύργους και είναι μια από τις ελάχιστες μνημειακές κεφαλές αυτού του είδους. Μοιάζει στην τεχνοτροπία του χτενίσματος με την κεφαλή του Βερολίνου, και στο κάλυμμα της κεφαλής με ένα κομμάτι στο Leipzig. Η τεχνοτροπία άλλαξε σταδιακά στην αρχή της Ελληνιστικής περιόδου. Μία ομάδα από ανδρικές και γυναικείες κεφαλές από ασβεστόλιθο του τέλους του 4ου με αρχές του 3ου αιώνα μοιράζονται χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σκάλισμα των μαλλιών, των ματιών, του στόματος, τη γραμμή του πηγουνιού. Χαρακτηριστικά είναι τα λεπτοσκαλισμένα τόξα των χειλιών και οι απαλά πλασμένες χειλικές γωνιές καθώς και τα σκιώδη μάτια με έμφαση στα ''angulus oculi medialis''. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βρεθούν επίσης στην Ελληνική γλυπτική του δεύτερου μισού του 4ου αιώνα. Κεφαλές αυτής της περιόδου δείχνουν συχνά ένα ακριβές περίγραμμα του προσώπου με μια δυνατή, δυναμική γραμμή των σαγονιών και μια σχεδόν οριζόντια γραμμή από το πηγούνι στο λαιμό (π.χ. Λευκωσία, Κυπριακό Μουσείο Ε 475, Ε 511, Ε 680, Δ 272 και Κοπεγχάγη, Ny Carlsberg Glyptotek IN 2747). Ένα σχετικά ύστερο αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της ομάδας είναι η ανδρική κεφαλή της Γενεύης, Μουσείο Τέχνης και Αρχαιολογίας 19720, το οποίιο ίσως να μπορούσε να συσχετιστεί με το πορτραίτο του Πτολεμαίου Α'. Σε κάποιο σημείο στις αρχές του 3ου αιώνα νέες φυσιογνωμίες βρίσκουν το δρόμο τους προς την Κύπρο. Πρώτα, νέα κτενίσματα μπορούν να σημειωθούν. Νέοιάντρες υιοθετούν τους κοντούς βόστρυχους και τη γενειάδα των θεοτήτων και των αθλητικών μορφών του 4ου αιώνα. Αυτή η κόμμωση χρησιμοποιείται σ' αυτήν την ομάδα τουλάχιστον μέχρι το τέλος της Ελληνιστικής περιόδου. Το πορτραίτο νέου από τη Βιέννη, Kunsthistorisches Museum I 626, είναι ένα εξαιρετικό πρώιμο δείγμα για τη χρήση αυτής της κώμης σε ασβεστόλιθο. Πρέπει να ανήκει στο πρώτο μισό του 3ου αιώνα. | ||
650 | 4 |
_aΓλυπτική, Αρχαία _9183916 |
|
650 | 4 |
_aΓλυπτική, Ελληνιστική _9183924 |
|
650 | 4 |
_aΑρχαιότητες _9183564 |
|
650 | 4 |
_aΑρχαιολογία _xΣυνέδρια _9183535 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΑρχαιότητες _9185245 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΙστορία, Αρχαία _yΕλληνιστικοί χρόνοι _9185290 |
|
710 | 0 |
_aΚύπρος _bΥπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων _4pbl _9185386 |
|
773 | 0 | _tΠρακτικά του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου Από τον Ευαγόρα στους Πτολεμαίους | |
942 |
_2ddc _cAR |
||
999 |
_c100570 _d100570 |