000 05330naa a2200361 a 4500
001 100570
003 CY-NiDAL
005 20250414160434.0
008 080211s2007 cy f engd
040 _beng
_aCY-NiDAL
040 _aXX-XxUND
_cΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
041 0 _aenggre
_agre
082 7 _a733.3
084 _aD.III.203.
100 1 _aErath-Koiner, Gabriele
_4aut
_9177962
110 _bΤμήμα Αρχαιοτήτων.
245 1 3 _aOn the way to Hellenism :
_blate Classical and early Hellenistic portraits from Cyrpus /
_cGabriele Erath-Koiner.
246 1 _aΚαθοδόν προς τον Ελληνισμό
260 _aNicosia:
_bDepartment of Antiquities,
_c2007.
300 _ap. 201-217 :
_bill., photo. ;
_c28 cm.
500 _aIncludes summary in Greek language (p. 217).
504 _aΙncludes bibliographical references.
520 _aΑρχικά, παρουσιάζεται μια γυναικεία κεφαλή με κάλαθο, μεγαλύτερη, η οποία βρίσκεται απο το φυσικό μέγεθος στις συλλογές του Steiermarkisches Landesmuseum στην Graz. Η κεφαλή του 4ου αιώνα φέρει κάλαθο με πύργους και είναι μια από τις ελάχιστες μνημειακές κεφαλές αυτού του είδους. Μοιάζει στην τεχνοτροπία του χτενίσματος με την κεφαλή του Βερολίνου, και στο κάλυμμα της κεφαλής με ένα κομμάτι στο Leipzig. Η τεχνοτροπία άλλαξε σταδιακά στην αρχή της Ελληνιστικής περιόδου. Μία ομάδα από ανδρικές και γυναικείες κεφαλές από ασβεστόλιθο του τέλους του 4ου με αρχές του 3ου αιώνα μοιράζονται χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σκάλισμα των μαλλιών, των ματιών, του στόματος, τη γραμμή του πηγουνιού. Χαρακτηριστικά είναι τα λεπτοσκαλισμένα τόξα των χειλιών και οι απαλά πλασμένες χειλικές γωνιές καθώς και τα σκιώδη μάτια με έμφαση στα ''angulus oculi medialis''. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βρεθούν επίσης στην Ελληνική γλυπτική του δεύτερου μισού του 4ου αιώνα. Κεφαλές αυτής της περιόδου δείχνουν συχνά ένα ακριβές περίγραμμα του προσώπου με μια δυνατή, δυναμική γραμμή των σαγονιών και μια σχεδόν οριζόντια γραμμή από το πηγούνι στο λαιμό (π.χ. Λευκωσία, Κυπριακό Μουσείο Ε 475, Ε 511, Ε 680, Δ 272 και Κοπεγχάγη, Ny Carlsberg Glyptotek IN 2747). Ένα σχετικά ύστερο αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της ομάδας είναι η ανδρική κεφαλή της Γενεύης, Μουσείο Τέχνης και Αρχαιολογίας 19720, το οποίιο ίσως να μπορούσε να συσχετιστεί με το πορτραίτο του Πτολεμαίου Α'. Σε κάποιο σημείο στις αρχές του 3ου αιώνα νέες φυσιογνωμίες βρίσκουν το δρόμο τους προς την Κύπρο. Πρώτα, νέα κτενίσματα μπορούν να σημειωθούν. Νέοιάντρες υιοθετούν τους κοντούς βόστρυχους και τη γενειάδα των θεοτήτων και των αθλητικών μορφών του 4ου αιώνα. Αυτή η κόμμωση χρησιμοποιείται σ' αυτήν την ομάδα τουλάχιστον μέχρι το τέλος της Ελληνιστικής περιόδου. Το πορτραίτο νέου από τη Βιέννη, Kunsthistorisches Museum I 626, είναι ένα εξαιρετικό πρώιμο δείγμα για τη χρήση αυτής της κώμης σε ασβεστόλιθο. Πρέπει να ανήκει στο πρώτο μισό του 3ου αιώνα.
650 4 _aΓλυπτική, Αρχαία
_9183916
650 4 _aΓλυπτική, Ελληνιστική
_9183924
650 4 _aΑρχαιότητες
_9183564
650 4 _aΑρχαιολογία
_xΣυνέδρια
_9183535
651 4 _aΚύπρος
_xΑρχαιότητες
_9185245
651 4 _aΚύπρος
_xΙστορία, Αρχαία
_yΕλληνιστικοί χρόνοι
_9185290
710 0 _aΚύπρος
_bΥπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων
_4pbl
_9185386
773 0 _tΠρακτικά του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου Από τον Ευαγόρα στους Πτολεμαίους
942 _2ddc
_cAR
999 _c100570
_d100570