000 | 04874naa a2200421 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 100567 | ||
003 | CY-NiDAL | ||
005 | 20250414160434.0 | ||
008 | 080208s2007 cy f engd | ||
040 |
_beng _aCY-NiDAL |
||
040 |
_aXX-XxUND _cΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ |
||
041 | 0 |
_aenggre _agre |
|
082 | 7 | _a292.08 | |
100 | 1 |
_aΑναστασιάδης, Αριστόδημος _4aut _9183437 |
|
110 | _bΤμήμα Αρχαιοτήτων. | ||
245 | 1 | 2 |
_aA Divine Palimpsest : _bcults from Classical to Hellenistic Cyprus / _cAristodemos Anastassiades. |
246 | 1 | _aΈνα θεϊκό παλίμψηστο | |
260 |
_aNicosia: _bDepartment of Antiquities, _c2007. |
||
300 |
_ap. 161-172 : _bill., photo. ; _c28 cm. |
||
500 | _aIncludes summary in Greek language (p. 172). | ||
504 | _aΙncludes bibliographical references (p. 171). | ||
520 | _aΣτην Κύπρο η μετάβαση από την Κλασική στην Ελληνιστική περίοδο χαρακτηρίζεται από ορισμένες σημαντικές αλλαγές στην πολιτική, πολιτιστική και θρησκευτική ζωή του νησιού. Οι σχέσεις με την Αθήνα έγιναν στενότερες με τη φιλελληνική πολιτική που ακολούθησε ο βασιλιάς της Σαλαμίνας Ευαγόρας Α' (411-374 π.Χ.), στην προσπάθειά του να ενώσει τις πόλεις-κράτη της Κύπρου εναντίον των Περσών που ανταγωνίζονταν τους Αθηναίους για την κυριαρχία της Κύπρου. Από την άλλη, οι σχέσεις του νησιού με τη Συροπαλαιστινιακή περιοχή και τη Φοινίκη συνεχίστηκαν ενώ ο τοπικός χαρακτήρας σε διάφορες εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής παρέμεινε σταθερός. Η θρησκεία της περιόδου καθορίζεται κυρίως από τρεις παρόντες: α) στοιχεία της παλαιότερης τοπικής παράδοσης, β) Ελληνική επίδραση και γ) παρουσία θεοτήτων από την Ανατολή. Έτσι, πριν το τέλος της Κλασικής περιόδου, τοπικές θεότητες γονιμότητας μεζί με Ελληνικές και Φοινικικές θεότητες κυριαρχούν στο Κυπριακό πάνθεον. Στην Ελληνιστική περίοδο, όταν η Κύπρος αποτελεί μέρος του Κράτους των Πτολεμαίων της αιγύπτου, Αιγυπτιακές θεότητες και σχετικά στοιχεία λατρείας εμφανίζονται στο νησί, ενώ την ίδια ακριβώς περίοδο, άλλες θεότητες παρακμάζουν. Πάντως, ενδεικτική είναι η συνεχής και έντονη δραστηριότητα στον τομέα των λατρειών που χαρακτηρίζει τη μεταβατική περίοδο απο τον 4ο στον 3ο αιώνα π.Χ. και φέρνει στο προσκήνιο νέες θεότητες και ιδέες, ανανεώνοντας έτσι την παλαιότερη θεοκρατία της Κύπρου. | ||
650 | 4 |
_aΠολιτισμός, Αρχαίος _9186410 |
|
650 | 4 |
_aΑρχαιότητες _9183564 |
|
650 | 4 |
_aΘεοί, Ελληνικοί _9184664 |
|
650 | 4 |
_aΛατρεία, Ελληνική _9185469 |
|
650 | 4 |
_aΛατρεία _xΣυνέδρια _9185473 |
|
650 | 4 |
_aΜυθολογία, Ελληνική _9185854 |
|
650 | 4 |
_aΜυθολογία, Κλασική _9185857 |
|
650 | 4 |
_aΑρχαιολογία _xΣυνέδρια _9183535 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΑρχαιότητες _9185245 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΘρησκεία _9185275 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΙστορία, Αρχαία _yΕλληνιστικοί χρόνοι _9185290 |
|
651 | 4 |
_aΚύπρος _xΙστορία, Αρχαία _yΚλασικοί χρόνοι _9185293 |
|
710 | 0 |
_aΚύπρος _bΥπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων _4pbl _9185386 |
|
773 | 0 | _tΠρακτικά του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου Από τον Ευαγόρα στους Πτολεμαίους | |
942 |
_2ddc _cAR |
||
999 |
_c100567 _d100567 |