Promoting consumer education : trends, policies and good practices / Organisation for Economic Co-operation and Development. Committee on Consumer Policy ; Yuko Ueno ; Magdalena Olczak.
Τύπος υλικού: ΚείμενοΓλώσσα: Αγγλικά Λεπτομέρειες δημοσίευσης: Paris : OECD, 2009.Περιγραφή: 189 p. : boxes; ill.; tables, 23 cmISBN:- 9789264060081
- 381.33 23
Τύπος τεκμηρίου | Τρέχουσα βιβλιοθήκη | Συλλογή | Ταξιθετικός αριθμός | Κατάσταση | Ημερομηνία λήξης | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Books | Βιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου = Pedagogical Institute Library | Main | 381.33 PRO (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) | Διαθέσιμο | PEI00047138 |
Browsing Βιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου = Pedagogical Institute Library shelves, Collection: Main Κλείσιμο περιήγησης ραφιού(Απόκρυψη περιήγησης ραφιών)
Also available in French under the title: La promotion de lʹe?ducation des consommateurs. Tendances, politiques et bonnes pratiques.
Includes bibliographical references and index.
Consumers today are challenged by growing amounts of information and wider choices of products, requiring them to develop skills and knowledge for making good choices in complex markets. This publication examines the approaches that governments use to promote consumer education in OECD and some non-OECD countries, highlighting the policies and measures that have been particularly effective. It also analyzes recent trends, the role of stakeholders, steps being taken to evaluate the effectiveness of current programs and the principal challenges.
Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.