Οι στερεότυπες εκφράσεις και η διδακτική της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας / Αναστασιάδη - Συμεωνίδη Άννα και Ευθυμίου Αγγελική ; επιμέλεια Σπύρος Α. Μοσχονάς.
Τύπος υλικού: ΚείμενοΣειρά: Θεωρητικές Επιστήμες: ΓλωσσολογίαΕλληνική Γλώσσα: Θεωρία και ΔιδακτικήΛεπτομέρειες δημοσίευσης: Αθήνα: Πατάκη, 2006. Έκδοση: 1η έκδΠεριγραφή: 130 σ. ; 21χ14 εκISBN:- 9601616950
- 9789601616957
- 489.380071 22
Τύπος τεκμηρίου | Τρέχουσα βιβλιοθήκη | Ταξιθετικός αριθμός | Κατάσταση | Σημειώσεις | Ημερομηνία λήξης | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Books | Βιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου = Pedagogical Institute Library | 489.380071 ΑΝΑ (Περιήγηση στο ράφι(Άνοιγμα παρακάτω)) | Διαθέσιμο | Μόνο για εσωτερικό δανεισμό | PEI00048446 |
Browsing Βιβλιοθήκη Παιδαγωγικού Ινστιτούτου = Pedagogical Institute Library shelves Κλείσιμο περιήγησης ραφιού(Απόκρυψη περιήγησης ραφιών)
489.380071 ΑΜΠ Ελληνικά με την παρέα μου / | 489.380071 ΑΜΠ Ελληνικά με την παρέα μου / | 489.380071 ΑΜΠ Ελληνικά με την παρέα μου / | 489.380071 ΑΝΑ Οι στερεότυπες εκφράσεις και η διδακτική της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας / | 489.380071 ΑΝΤ Τα λέμε... Ελληνικά! : εγχειρίδιο για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου / | 489.380071 ΒΑΛ Τα ελληνικά ως δεύτερη γλώσσα : Β' Κύκλος / | 489.380071 ΔΕΜ Νέα ελληνικά για μετανάστες, παλιννοστούντες, πρόσφυγες και ξένους : "...και καλή επιτυχία" / |
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές (σ. 117-127).
Περιέχει ευρετήριο (σ. 129-130).
Αντικείμενο της μελέτης αυτής είναι οι στερεότυπες εκφράσεις της νέας ελληνικής και η διδακτική τους σε αλλόγλωσσους μαθητές. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζονται ορισμοί και ταξινομήσεις των στερεότυπων εκφράσεων και διαχωρίζονται από τα πολυλεκτικά σύνθετα και τις ελεύθερες ακολουθίες λέξεων. Παρουσιάζονται οι γραμματικοί περιορισμοί (π.χ. στους δυνατούς μετασχηματισμούς) που ισχύουν στις στερεότυπες εκφράσεις και περγράφονται λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά τους (π.χ. ο βαθμός συνθετικότηταςτης σημασίας). Επιπλέον, αναλύονται οι τρεις κύριοι λόγοι που είναι δυνατό να μετριάσουν τη σταθερότητα των στερεότυπων εκφράσεων, δηλαδή η ύπαρξη ποικιλιών, το φαινόμενο της αποπαγίωσης και η παρετυμολογία. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο θέμα της λεξικογραφικής πραγμάτευσης των στερεότυπων εκφράσεων. Η δεύτερη ενότητα αφορά τη διδακτική των εκφράσεων. Παρουσιάζονται συνοπτικά ψυχογλωσσολογικά μοντέλα που ερμηνεύουν τις στρατηγικές μάθησης τις οποίες χρησιμοποιούν οι διδασκόμενοι όσον αφορά τις στερεότυπες εκφράσεις, και γίνεται αναφορά σε εργασίες αντιπαραβολικής ανάλυσης στερεότυπων εκφράσεων των γλωσσών του βαλκανικού χώρου. Οι συγγραφείς, τέλος, αφού εντοπίσουν ορισμένες δυσκολίες που είναι πιθανό να συναντήσουν οι διδάσκοντες κατά τη διδασκαλία των στερεότυπων εκφράσεων, προτείνουν δομικές και επικοινωνιακές ασκήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.