Εισαγωγικά στον φιλοσοφικό λόγο του Ιωάννη Γ. Κουτσάκου / Νίκος Ορφανίδης.
Τύπος υλικού: ΆρθροΠεριγραφή: σ. 49-59 ; 24 εκΘέμα(τα): Σε: Τιμητικός τόμος Γιάννη ΚουτσάκουΠερίληψη: Αν είναι κάτι που καθορίζει, προσδιορίζει και χαρακτηρίζει τη φιλοσοφική πορεία του Ιωάννη Γ. Κουτσάκου, από την αρχή της φιλοσοφικής του κατάθεσης, μέχρι το τέλος, όπως τη συνοψίζει με το έργο του Φαινομενολογικές και Οντολογικές μελέτες για τη Ζωή και το Πνεύμα, Λευκωσία 2008, είναι η εμμονή του στη αρχαία Οντολογία και Μεταφυσική, αλλά και στη νεότερη ευρωπαϊκή οντολογική πρόταση και τον τρόπο της Φαινομενολογίας. Ελληνική, λοιπόν, Οντολογία, κατά τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη και την Ευρωπαϊκή Οντολογία και φαινομενολογία, κατά τον Hengel και τον Husserl, συνιστούν τους άξονες και τον τρόπο της Φιλοσοφίας του Ιωάννη Γ. Κουτσάκου. Και όχι μόνο αυτοί. Γιατί ο Ιωάννης Γ. Κουτσάκος είχε μιαν εκπληκτική πρόσβαση στον τόπο της Φιλοσοφίας, με βαθειά κατάρτιση και συνεχή ενημέρωση. Με ένα τρόπο άμεσο. Απαλό και διαυγή. Με ένα λόγο, όπως αρμόζει να είναι ο λόγος της Φιλοσοφίας. Και με ύφος εξόχως φιλοσοφικό. Αυτό της πραότητος. Της αποδοχής της ετερότητος. Της διαφορετικής πρότασης.Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές.
Αν είναι κάτι που καθορίζει, προσδιορίζει και χαρακτηρίζει τη φιλοσοφική πορεία του Ιωάννη Γ. Κουτσάκου, από την αρχή της φιλοσοφικής του κατάθεσης, μέχρι το τέλος, όπως τη συνοψίζει με το έργο του Φαινομενολογικές και Οντολογικές μελέτες για τη Ζωή και το Πνεύμα, Λευκωσία 2008, είναι η εμμονή του στη αρχαία Οντολογία και Μεταφυσική, αλλά και στη νεότερη ευρωπαϊκή οντολογική πρόταση και τον τρόπο της Φαινομενολογίας. Ελληνική, λοιπόν, Οντολογία, κατά τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη και την Ευρωπαϊκή Οντολογία και φαινομενολογία, κατά τον Hengel και τον Husserl, συνιστούν τους άξονες και τον τρόπο της Φιλοσοφίας του Ιωάννη Γ. Κουτσάκου. Και όχι μόνο αυτοί. Γιατί ο Ιωάννης Γ. Κουτσάκος είχε μιαν εκπληκτική πρόσβαση στον τόπο της Φιλοσοφίας, με βαθειά κατάρτιση και συνεχή ενημέρωση. Με ένα τρόπο άμεσο. Απαλό και διαυγή. Με ένα λόγο, όπως αρμόζει να είναι ο λόγος της Φιλοσοφίας. Και με ύφος εξόχως φιλοσοφικό. Αυτό της πραότητος. Της αποδοχής της ετερότητος. Της διαφορετικής πρότασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.