government library

Ενιαίος Κατάλογος Κρατικών Βιβλιοθηκών
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Εξώφυλλο από Google Jackets
Κανονική προβολή Προβολή MARC Προβολή ISBD

On the way to Hellenism : late Classical and early Hellenistic portraits from Cyrpus / Gabriele Erath-Koiner.

Κατά: Συντελεστής(ές): Τύπος υλικού: ΆρθροΆρθροΓλώσσα: enggre, Greek, Modern (1453- ) Λεπτομέρειες δημοσίευσης: Nicosia: Department of Antiquities, 2007. Περιγραφή: p. 201-217 : ill., photo. ; 28 cmΆλλος τίτλος:
  • Καθοδόν προς τον Ελληνισμό
Θέμα(τα): Ταξινόμηση DDC:
  • 733.3
Άλλη ταξινόμηση:
  • D.III.203.
Σε: Πρακτικά του Διεθνούς Αρχαιολογικού Συνεδρίου Από τον Ευαγόρα στους ΠτολεμαίουςΠερίληψη: Αρχικά, παρουσιάζεται μια γυναικεία κεφαλή με κάλαθο, μεγαλύτερη, η οποία βρίσκεται απο το φυσικό μέγεθος στις συλλογές του Steiermarkisches Landesmuseum στην Graz. Η κεφαλή του 4ου αιώνα φέρει κάλαθο με πύργους και είναι μια από τις ελάχιστες μνημειακές κεφαλές αυτού του είδους. Μοιάζει στην τεχνοτροπία του χτενίσματος με την κεφαλή του Βερολίνου, και στο κάλυμμα της κεφαλής με ένα κομμάτι στο Leipzig. Η τεχνοτροπία άλλαξε σταδιακά στην αρχή της Ελληνιστικής περιόδου. Μία ομάδα από ανδρικές και γυναικείες κεφαλές από ασβεστόλιθο του τέλους του 4ου με αρχές του 3ου αιώνα μοιράζονται χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σκάλισμα των μαλλιών, των ματιών, του στόματος, τη γραμμή του πηγουνιού. Χαρακτηριστικά είναι τα λεπτοσκαλισμένα τόξα των χειλιών και οι απαλά πλασμένες χειλικές γωνιές καθώς και τα σκιώδη μάτια με έμφαση στα ''angulus oculi medialis''. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βρεθούν επίσης στην Ελληνική γλυπτική του δεύτερου μισού του 4ου αιώνα. Κεφαλές αυτής της περιόδου δείχνουν συχνά ένα ακριβές περίγραμμα του προσώπου με μια δυνατή, δυναμική γραμμή των σαγονιών και μια σχεδόν οριζόντια γραμμή από το πηγούνι στο λαιμό (π.χ. Λευκωσία, Κυπριακό Μουσείο Ε 475, Ε 511, Ε 680, Δ 272 και Κοπεγχάγη, Ny Carlsberg Glyptotek IN 2747). Ένα σχετικά ύστερο αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της ομάδας είναι η ανδρική κεφαλή της Γενεύης, Μουσείο Τέχνης και Αρχαιολογίας 19720, το οποίιο ίσως να μπορούσε να συσχετιστεί με το πορτραίτο του Πτολεμαίου Α'. Σε κάποιο σημείο στις αρχές του 3ου αιώνα νέες φυσιογνωμίες βρίσκουν το δρόμο τους προς την Κύπρο. Πρώτα, νέα κτενίσματα μπορούν να σημειωθούν. Νέοιάντρες υιοθετούν τους κοντούς βόστρυχους και τη γενειάδα των θεοτήτων και των αθλητικών μορφών του 4ου αιώνα. Αυτή η κόμμωση χρησιμοποιείται σ' αυτήν την ομάδα τουλάχιστον μέχρι το τέλος της Ελληνιστικής περιόδου. Το πορτραίτο νέου από τη Βιέννη, Kunsthistorisches Museum I 626, είναι ένα εξαιρετικό πρώιμο δείγμα για τη χρήση αυτής της κώμης σε ασβεστόλιθο. Πρέπει να ανήκει στο πρώτο μισό του 3ου αιώνα.
Επισημειώσεις από αυτή τη βιβλιοθήκη: Δεν υπάρχουν επισημειώσεις σε αυτή τη βιβλιοθήκη για αυτό τον τίτλο. Συνδεθείτε για να προσθέσετε επισημειώσεις.
Δεν αντιστοιχούν φυσικά τεκμήρια σε αυτήν την εγγραφή

Includes summary in Greek language (p. 217).

Ιncludes bibliographical references.

Αρχικά, παρουσιάζεται μια γυναικεία κεφαλή με κάλαθο, μεγαλύτερη, η οποία βρίσκεται απο το φυσικό μέγεθος στις συλλογές του Steiermarkisches Landesmuseum στην Graz. Η κεφαλή του 4ου αιώνα φέρει κάλαθο με πύργους και είναι μια από τις ελάχιστες μνημειακές κεφαλές αυτού του είδους. Μοιάζει στην τεχνοτροπία του χτενίσματος με την κεφαλή του Βερολίνου, και στο κάλυμμα της κεφαλής με ένα κομμάτι στο Leipzig. Η τεχνοτροπία άλλαξε σταδιακά στην αρχή της Ελληνιστικής περιόδου. Μία ομάδα από ανδρικές και γυναικείες κεφαλές από ασβεστόλιθο του τέλους του 4ου με αρχές του 3ου αιώνα μοιράζονται χαρακτηριστικά στοιχεία όπως το σκάλισμα των μαλλιών, των ματιών, του στόματος, τη γραμμή του πηγουνιού. Χαρακτηριστικά είναι τα λεπτοσκαλισμένα τόξα των χειλιών και οι απαλά πλασμένες χειλικές γωνιές καθώς και τα σκιώδη μάτια με έμφαση στα ''angulus oculi medialis''. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να βρεθούν επίσης στην Ελληνική γλυπτική του δεύτερου μισού του 4ου αιώνα. Κεφαλές αυτής της περιόδου δείχνουν συχνά ένα ακριβές περίγραμμα του προσώπου με μια δυνατή, δυναμική γραμμή των σαγονιών και μια σχεδόν οριζόντια γραμμή από το πηγούνι στο λαιμό (π.χ. Λευκωσία, Κυπριακό Μουσείο Ε 475, Ε 511, Ε 680, Δ 272 και Κοπεγχάγη, Ny Carlsberg Glyptotek IN 2747). Ένα σχετικά ύστερο αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτής της ομάδας είναι η ανδρική κεφαλή της Γενεύης, Μουσείο Τέχνης και Αρχαιολογίας 19720, το οποίιο ίσως να μπορούσε να συσχετιστεί με το πορτραίτο του Πτολεμαίου Α'. Σε κάποιο σημείο στις αρχές του 3ου αιώνα νέες φυσιογνωμίες βρίσκουν το δρόμο τους προς την Κύπρο. Πρώτα, νέα κτενίσματα μπορούν να σημειωθούν. Νέοιάντρες υιοθετούν τους κοντούς βόστρυχους και τη γενειάδα των θεοτήτων και των αθλητικών μορφών του 4ου αιώνα. Αυτή η κόμμωση χρησιμοποιείται σ' αυτήν την ομάδα τουλάχιστον μέχρι το τέλος της Ελληνιστικής περιόδου. Το πορτραίτο νέου από τη Βιέννη, Kunsthistorisches Museum I 626, είναι ένα εξαιρετικό πρώιμο δείγμα για τη χρήση αυτής της κώμης σε ασβεστόλιθο. Πρέπει να ανήκει στο πρώτο μισό του 3ου αιώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια για αυτό τον τίτλο.

για να αναρτήσετε ένα σχόλιο.